Optimaliseer salaris- en personeelsbeheer met het werknemersdossier

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van het werknemersdossier van je personeel. Dit dossier bevat alle gegevens die noodzakelijk zijn om de arbeidsovereenkomst goed uit te kunnen voeren. Het gestructureerd bijhouden van deze gegevens van het salaris en personeel kan een uitdaging zijn. Wil je jouw personeelsbeheer optimaliseren?  Dan is het werknemersdossier in Loket een goede oplossing. In dit blog vertellen we hoe je het werknemersdossier effectief kunt inzetten om je HR-processen te optimaliseren.

Wat houdt het Werknemersdossier in?

Met het Werknemersdossier van Loket centraliseer je alle belangrijke informatie van je medewerkers op één toegankelijke locatie. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over losse papieren of verspreide documenten. Elk benodigd document is direct gekoppeld aan de juiste medewerker, wat zorgt voor snelle en efficiënte toegang tot belangrijke gegevens.

salaris en personeel

Optimalisatie van salaris- en personeelszaken door digitale ondertekening

Het Werknemersdossier in Loket maakt het mogelijk om contracten, overeenkomsten en andere belangrijke documenten digitaal te ondertekenen. Deze functie versnelt het proces en zorgt voor een veilige en efficiënte manier van het beheren van belangrijke documenten. Daarnaast zijn digitale handtekeningen rechtsgeldig, waardoor je de authenticiteit van documenten gemakkelijk kunt waarborgen. Wil je meer weten over de rechtsgeldigheid van digitale handtekeningen? Je leest er hier meer over! 

salaris en personeel

Snelle start van nieuw personeel

Gebruik je het Werknemersdossier in Loket, dan kun je profiteren van de pre-boarding functie. Met deze tool kunnen nieuwe medewerkers al voor hun eerste werkdag persoonlijke gegevens invullen en documenten uploaden. Dit proces bespaart tijd, vermindert de administratieve lasten binnen je bedrijf en zorgt ervoor dat nieuwe teamleden goed geïnformeerd en voorbereid beginnen.

Het delen van documenten binnen het team

Daarnaast kun je via het Werknemersdossier gemakkelijk belangrijke documenten, zoals cao’s, handleiding of nieuwsbrieven delen met alle medewerkers. Op deze manier hou je iedereen op de hoogte van de nieuwste informatie en richtlijnen binnen je bedrijf. Dit zorgt voor een verbeterd communicatieproces binnen het team en een betere naleving van de bedrijfsregels.

Het beheren van automatische bewaartermijnen

Wist je dat je de gegevens van medewerkers die uit dienst zijn gegaan niet eindeloos mag bewaren? Het bijhouden van deze gegevens is een enorme klus. Gelukkig kan het Werknemersdossier van Loket ook deze werkzaamheden voor je uit handen nemen. Het systeem beheert de wettelijke bewaartermijnen en verwijderd documenten automatisch wanneer de termijn is verstreken. Hierdoor bespaar je tijd en zorg je ervoor dat je aan alle wettelijke verplichtingen voldoet.
 
Het Werknemersdossier is niet alleen voor documentbeheer; het verbetert ook je salaris- en personeelsbeheer en het helpt je om de HR-processen te optimaliseren en je medewerkers beter te ondersteunen. Wil je meer weten over hoe je jouw HR-processen kan verbeteren of wil je direct aan de slag? Neem dan contact op via info@vopas.nl of bel 038-820 0200 om direct te beginnen met het Werknemersdossier!